Forever is way to little time.


(GRATTIS TILL ZARA SOM FYLLDE 20 IGÅR! ÄLSKAR DIG SYSTER <3) 

Måndag kväll och jag har äntligen efter tre veckor fått tillbaka min dator! 
Har också insett att sova en stund när man kommit hem från skolan är på riktigt bland det bästa som finns, herregud vad skönt det är. 

Denna veckan kommer gå fort som tusan då jag har studiedag på onsdag och är ledig på torsdag pga det som finns att göra i skolan har jag redan gjort, med en enkel förklaring, så jag har bara imorgon kvar och en mattelektion på fredag. Känns ganska gött!
Vet ni vad mer som känns gött? Att min fina Josefin kommer till mig på fredag.
Hon tar med sig sin Marcus och det blir en mysig kväll med dom, älskling & Linus.
Den flickan skulle jag aldrig någonsin kunna tröttna på. Svårt att förstå kanske (hehe) men jag lovar! Can't get enough of you babe! :*

Nu ska jag ta en lång varm dusch, sen mysa ner mig med en kopp te framför lite skolarbete och one tree hill som belöning efter det! Puss på er! 


jag & zara på hennes bal i somras

Vi lever alla med känslan att falla.


Har varit sjuk sen i onsdags, förkylningen börjar äntligen släppa!
Igår var jag hos älskling och kurerade mig, idag har jag varit med mamma och köpt födelsedags present till syster som fyller 20 imorgon!
Snart blir det käk, sen mysa ner mig framför tvn i väntan på att frank ska komma hem från jobbet. 
Har också inhandlat säsong 4 & 5 av one tree hill idag, så nu har jag verkligen tidsfördriv ett tag framöver.
Ny header på G också, så håll utkik!


There are about 7 billion people in the world, and sometimes, all you need is 1.

 
bild från skolavslutningen 2010

Just be brave, honey.



Måndag = en trött emma.
Ensam hemma = behöver tidsfördriv.

SKULLE DU HELST
1. Pierca tungan eller läppen? - Tungan, lätt.
2. Dricka grön eller röd mjölk? - Grön.
3. Umgås med din familj eller dina vänner? - Vänner.

SVARA ÄRLIGT
1. Tycker du om någon nu? - Ja.
2. Har du skolkat? - Ja.
3. Är du oskuld? - Nej.
4. När hade du senast sex? - Förra veckan.
5. Varmt eller kallt? - Varmt.
6. Sol eller regn? - Sol.
7. Fanta eller cola? - Fanta.

OM MIG
1. Vad heter du? - Emma Bertilsson.
2. Syskon? - Två, Sandra och Zara.
3. Vart bor du? - I Växjö.
4. Hur många barn vill du ha? - Två.
5. Vill du gifta dig? - Nää.
6. Favorittid på dagen? - Kvällen.
7. Humör just nu? - Trött och lycklig.
8. Sugen på just nu? - Choklad!!

HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA
1. Pussat någon? - Ja.
2. Sjungit? - Nää.
3. Blivit kramad? - Ja.
4. Känt dig fånig? - Säkerligen :D
5. Saknat någon? - Ja, saknar bästavän hela tiden.
6. Dansat galet? - Nope.
7. Klippt håret? - Nej.
8. Gråtit? - Nej.

GREJER
1. Har du blivit stoppad av polisen någon gång? - Haha, nej.
2. Har du en hund? - Tyvärr inte :(
3. Sover du helst ensam eller med någon? - Med någon, I think.
4. Tror du på spöken? - Nää.
5. Är du mörkrädd? - Ja, lite. Ibland.

MER OM MIG
1. Hur lång är du? - 175.
2. Är du nöjd med ditt rum? - Haha, de är väl helt okej.
3. Vilken är din riktiga hårfärg? - Typ..  Mellanbrun.
4. Har du någon sjukdom? - Nää.
5. Gillar du skolan? - Ibland!
6. Hur svarar du i telefonen? - Hallå.

VAD
1. Åt du senast? - Sånadär Brago-kex. Muums.
2. Drack du senast? - Vatten.
3. Har du på fötterna? - Strumpor?
4. Lyssnar du på just nu? - Rix fm.
5. Stör du dig på? - Just nu, att min katt inte vill gosa.
6. Vill du göra nu? - Titta på One tree hill. Men måste plugga.

In the end, it all hurts the same.


Jag har inte haft tid/ork att tagit bild på mitt hår,
så ni får helt enkelt nöja er med denna så länge.
Jag ligger just nu i min säng med huvud- och halsvärk.
Utanför snöar det medan det redan ligger en jäkla massa snö på marken.
Jag tror definitivt att det är min tur att bli sjuk nu. 


Även den djupaste smärta har en mening.


Jag varnade er för seg uppdatering. Så det så.
Min dator är fortfarande på lagning, trots att dom sa max en vecka. Idioter..
Iaf så hade jag det riktigt mysigt i sävsjö hos mina fina.
Spenderade fredagen med tove och josse, på lördagen stack vi till sporthallen och tittade på handboll. Lördag natt sov jag hos Sarah, det var mys med massa gotte och snack! Man måste ju catcha upp lite när man inte setts på så länge.

Smart som jag är glömde jag min plånbok hos sarah, så det är en pank vecka för mig haha. Nää, pengarna klarar jag mig en vecka utan, mer gymkortet som jag stör mig på. kan ju inte gymma förrän nästa vecka nu. Aja!

Jag har inte ens särskilt mycket att säga egentligen.
Har skaffat instagram - ebertilsson
Följ mig där!! Sen på fredag ska jag till lammhult och färga håret.
Spännande! Får se hur det blir denna gången.
Dags för ny tatuering också! Satsar på februari! Kommer bli fett
Nu så ska jag sätta mig och kolla på Pretty little liars som jag missade i söndags. 
Jag ska försöka skriva något i helgen!
--------------
image description gos <3

Love doesn't walk away, people do.


Älskar torsdagar. Bästa dagen som finns.
Har fotolektion och sen slutar jag. Klockan elva. Mmmh.
Imorgon har jag matte, sen slutar jag och drar direkt till gymmet.
Klockan 16.30 går bilen mot Sävsjö.
Jag kan inte beskriva i ord hur underbart det ska bli att få träffa dom igen.
Saknar dom alldeles för mycket.
Josefin & Sarah <3

image description

They can not hurt you anymore, dear.


Första dagen i skolan igår och den gick helt åt helvete, haha.
Sov endast fyra timmar på natten, låg och vände och vred på mig utan att lyckas somna. På morgonen steg jag upp vid halv sju, gick till bussen vid halv åtta och det var där allt gick fel :p Jag stod och huttrade och frös i den underbara snön i väntan på de förbannade bussarna som aldrig kom.
Väntade i 40 minuter och till slut kom den, då var jag ju dock redan försenad..
Men jaja! Stolt över att jag bara sov på rasten och inte lektionerna!
Det är inte ofta det händer..
Har lämnat in min dator på lagning också! Så kanske inte bloggar så mycket för jag gillar inte blogg-appen. Mina inlägg går inte att publicera. Sugit.

Saknar min älskling som är i sälen denna veckan,
längtar efter att få vara i hans armar igen.


It's different now baby, just not the same.




The world isn't fucked up. It's the people in it who is.



AVSLUTA MENINGEN..

Jag har insett att min senaste kyss var - Av den bästa personen jag vet.
Jag pratar - Förmodligen lite för mycket.
Jag tycker om - Popcorn.
Jag avskyr när folk - Försöker vara något dom inte är.
Mina närmaste vänner är - Sara, Josse, Emma, Sarah, Anton.
Min första vän hette - Emma Wallin.
Kärlek är - Det bästa som finns när man hittat rätt.
När jag borstar tänderna - Tittar jag alltid på min mun i spegeln.
När jag lagar mat - Så börjar potatis brinna.
Det sexiga yrket är - Brandman.
Det är charmigt när - Någon gör något fett kul och sen låtsas som ingenting.
Jag är rädd för - Vildsvin.
Den värsta känslan är - När man blivit sviken.
Bästa känslan är - Fjärilar i magen.
Jag är bäst på - Att vara klumpig.
Jag är sämst på - Att visa vad jag känner.
Om jag var ett djur skulle jag vara - En fågel.
Om jag var en insekt skulle jag vara - Jävligt irriterande.
Jag kommer alltid vara - Envis.
Det finaste som finns - Minnen som sitter kvar för alltid.
Sist jag grät var - I fredags framför en film.
Jag kan - Baka bullar.
Jag kan inte - Laga mat.
När jag vill tänka går jag - Till min säng.
När jag bakar så bakar jag - Typ kladdkaka.
Min mobiltelefon är - Vit och underbar.
När jag vaknar på morgonen - Tar jag upp min telefon.
Innan jag går och lägger mig - Tittar jag på något avsnitt av en serie.
Just nu tänker jag på - Min fina pojkvän.
Bebisar är - Högljudda.
Imorgon kommer jag - Ligga i min säng och vara depp över skola nästa dag.
Jag vill verkligen - Flytta till Kalifornien.

" it's okey not to be okey "



Idol-Robins version på Jessie Js låt Who you are.


The best part of me, was always you.



Har haft fina dagar i väckelsång med sena kvällar och mycket skratt.
Idag när jag kom hem bakade jag förbannat goda kanelbullar.
Imorgon åker jag till min fina över natten.
På lördag kl 20.00 börjar Gladiatorerna igen.
Nästa vecka får jag träffa efterlängtade vänner från Sävsjö.
Mitt liv är toppen nu. Kan inte bli bättre.


All we can do is keep breathing.



Den bästa dagen på året är förbi, lika så själva året, men jag klagar inte.
Nyårsafton var den bästa nyårsafton jag någonsin haft. 
Det där moheda-folket är inte dumma dom! 

Ska om en timme ta bussen till väckelsång för att hälsa på familjen Wallin igen.

Min fina ligger fortfarande i sängen och sover. Lika bra att låta honom göra det eftersom han somnar om lika fort igen när jag väcker honom! haha
Slänger istället in några bilder från i lördags, sen finns resten på facebook! Puss