Dag 7 - En saknad.


Jag saknar känslan av en boll mot vristen. Jag saknar att ha minst tio personer som har min rygg varje söndag. Jag saknar ett ständigt pushande från min tränare. Jag saknar gemensamheten och lagandan. Jag saknar stunderna i omklädningsrummet före och efter match fullt av dunkande musik och skratt. Jag saknar att ta på mig nummer tio minst en gång varje vecka. Jag saknar fotbollen. Och allt som har med fotbollen att göra.
 
 
Jag saknar korta gator som tar slut bara efter några meter. Jag saknar att känna igen bilar som kör förbi. Jag saknar dom korta sträckorna mellan mig och jordens finaste vänner. Jag saknar skogsvägen ut till järnvägsspråket utan stängsel. Jag saknar ett oerhört litet rum med en ännu mindre fönster. Jag saknar mannen som förändrade så många av mina synpunkter. Jag saknar gungan i parken. Jag saknar Stockaryd.
Och allt som har med Stockaryd att göra.
 
 (gungan & jag)
 
Jag saknar skratt så man får ont i magen. Jag saknar knäppa samtalsämnen. Jag saknar att fylla upp hela bordet med läsk, godis, chips, popcorn och allt man kan tänka sig. Jag saknar att sitta och prata i flera timmar utan att känna att ämnena tar slut. Jag saknar dom finaste människorna på jorden. Mina bästa vänner i vått och torrt.
Jag saknar Sara, Tove, Josefin och Sarah.
 
   

Kommentarer
elin stridh säger:

bloglovinbyte? :D

2012-10-25 | 23:57:53
Bloggadress: http://eelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback